• Telefono

    091 971 58 80

  • Aperto oggi

    08:00 a 18:30

  • Indirizzo

    Via Luigi Taddei 1, 6962 Viganello

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Condizioni generali di vendita

GENERAL CONDITIONS OF SALE

 

These general conditions of sale regulate the commercial relationships between the customer (a term which also refers to the customer) and the website hereinafter referred to as "PHARMACOLLECT", which is managed under the responsibility of Farmacia Viganello, Via Luigi Taddei 1, 6962 Viganello , hereinafter referred to as "THE PHARMACY".

 

ARTICLE 1 / DEFINITION

 

PHARMACOLLECT is a solution that allows professional communication on the Internet between THE PHARMACY and its customers. The "Click & Collect" function of the site does not change anything in the profession of pharmacy or in the way it treats customers in accordance with health regulations. Customers who have placed an order via the PHARMACOLLECT site come to the pharmacy to collect their products or have them delivered to their home according to usual practices.

 

ARTICLE 2 / APPLICATION 2.1

By using PHARMACOLLECT and accessing the published contents or taking advantage of the services offered, the LA FARMACIA customer expressly accepts these general conditions, which become effective upon accessing the website. The customer accepts that PHARMACOLLECT provides its services with the express condition that it complies with these general conditions at all times. If the customer does not accept these general conditions, he is asked to refrain from accessing PHARMACOLLECT and using the services offered.

2.2

The customer declares to have the ability to contract with THE PHARMACY and certifies that all the information provided is accurate. Updating the customer's data on PHARMACOLLECT is your responsibility.

2.3

The customer account is accessible via a personal password. The customer is responsible for the accurate, confidential and careful management of his access data (username and password). THE PHARMACY is not responsible for improper use of PHARMACOLLECT, access data or damage resulting from unauthorized access by third parties. The customer is in particular responsible for any order transmitted to PHARMACOLLECT on his account. The customer undertakes to immediately inform PHARMACOLLECT of any unauthorized use of his access data and of any abuse found on PHARMACOLLECT.

 

ARTICLE 3 / PRODUCTS 3.1

The information and illustrations relating to the products offered on PHARMACOLLECT are indicative and do not constitute contractual documents. THE PHARMACY declines any responsibility for any errors or omissions related to the presentation of products or a promotion. In case of doubt, the customer is required to contact THE PHARMACY.



Product offers on PHARMACOLLECT are only valid while stocks last.

3.3

Promotional offers on PHARMACOLLECT are valid only for online orders. An order can contain a maximum of five items of the same promotional item. Discounts cannot be combined.

 

ARTICLE 4 / PRICES 4.1

I prezzi dei prodotti sono fissati in franchi svizzeri e includono l'IVA al tasso in vigore al momento dell'ordine.

4.2

LA FARMACIA si riserva il diritto di modificare i prezzi in qualsiasi momento. Il prezzo dovuto è quello indicato su PHARMACOLLECT al momento dell'ordine, salvo errore o omissione.

4.3

Per i prodotti il cui prezzo al pezzo può variare, il prezzo nella conferma dell'ordine indica l'importo massimo dovuto a "La Farmacia" per una quantità corrispondente consegnabile.

 

ARTICOLO 5 / ORDINE

 5.1

L'ordine è definitivo dopo l'invio da parte di PHARMACOLLECT della conferma dell'ordine per e-mail al cliente.

5.2

LA FARMACIA si riserva il diritto di annullare un ordine, in tutto o in parte, senza spese, compensazioni o indennizzi, per qualsiasi motivo e senza giustificazione. In tal caso, il cliente ne sarà informato per e-mail e verrà completamente rimborsato da LA FARMACIA.

5.3

Gli ordini definitivi pagati sono registrati nella cartella del paziente del cliente e, se del caso, si accumulano nel sistema di punti fedeltà. In caso di annullamento o restituzione degli ordini, i punti accumulati precedentemente per i prodotti restituiti vengono annullati.

 

ARTICOLO 6 / CONSEGNA DEI PRODOTTI 

6.1

La consegna dei prodotti in farmacia sotto il controllo di un farmacista o la consegna a domicilio sono le modalità aperte a tutti i clienti, salvo diversa comunicazione da parte di LA FARMACIA.

6.2

Eccezionalmente, può essere richiesto che l'ordine venga inviato per posta. In tal caso, l'ordine del cliente viene consegnato al farmacista responsabile che verifica se la spedizione è possibile in conformità con la normativa sanitaria e gli usi farmaceutici ufficiali. Successivamente, LA FARMACIA contatta il cliente per informarlo della decisione del farmacista e del processo ufficiale di trattamento del suo ordine da parte di LA FARMACIA come è stato convalidato.

Il ritardo nella consegna di un prodotto per motivi di disponibilità non costituisce motivo di cancellazione dell'ordine da parte del cliente e non gli conferisce alcun diritto particolare sul prezzo di vendita del prodotto o su altri vantaggi. In caso di indisponibilità del prodotto o di prolungamento del periodo di ottenimento dei prodotti ordinati, il cliente sarà avvisato da LA FARMACIA.

6.4

Per tutte le merci ordinate e non ritirate dopo 5 giorni lavorativi, il cliente verrà contattato per ricordargli un ultimo termine di 48 ore per ritirare il suo ordine o fornire istruzioni. In mancanza di ulteriori notizie da parte sua, al termine di tale periodo, l'ordine verrà annullato e i prodotti specificamente ordinati saranno restituiti al fornitore. Eventuali spese saranno a carico del cliente e l'eventuale saldo a suo favore sarà messo a disposizione sotto forma di buono acquisto valido per 1 anno.

 

ARTICOLO 7 / SPESE DI SPEDIZIONE 7.1

Le consegne a domicilio nell'area descritta nella sezione "Chi siamo/Servizio di consegna a domicilio" sono gratuite. Per tutte le consegne al di fuori di questa area, le consegne verranno effettuate tramite servizio postale secondo le tariffe in vigore al momento dell'ordine. Le spese postali sono a carico del cliente.

7.2

Se un articolo pagato non può essere consegnato, l'importo corrispondente viene rimborsato al cliente, che non può pretendere alcun risarcimento danni.

 

ARTICOLO 8 / DIRITTO DI RECESSO 8.1

Il cliente deve verificare la merce al momento della consegna. In caso di consegna difettosa o incompleta senza motivo apparente, il cliente deve contattare LA FARMACIA entro 2 giorni lavorativi dalla ricezione dell'ordine. Trascorso tale termine, le reclami non saranno più presi in considerazione.

8.2

I prodotti ordinati per errore non sono né ritirati né rimborsati.




ARTICOLO 9 / PROPRIETÀ

LA FARMACIA esercita una riserva di proprietà sui prodotti ricevuti dal cliente e non pagati in tutto o in parte.

 

ARTICOLO 10 / PROTEZIONE DEI DATI

 10.1

All personal data is protected and treated confidentially by LA FARMACIA and its staff, as well as by its suppliers and IT service providers. THE PHARMACY complies with current legislation on the matter, in particular the data protection law. The customer can access the personal data in his account at any time and delete them independently. Order data is retained for reasons related to legal, accounting or security (traceability) obligations. The customer accepts that PHARMACOLLECT may occasionally send him promotional offers of health-related products or services.

 

ARTICLE 11 / RESPONSIBILITY

THE PHARMACY declines any responsibility for damages resulting from the use by the customer of the website and the services offered under these general conditions, except in cases where the damages were caused intentionally or through gross negligence.

11.2

The amount of compensation due by LA FARMACIA is limited to the amount that the customer paid to use the service in question on PHARMACOLLECT. 11.3

However, in the particular case of a defect whose report is accepted by LA FARMACIA in accordance with article 9 above, LA FARMACIA's liability is limited to the replacement of the purchased product or the reimbursement of the service for the last invoicing. In the event of stocks running out, an amount equivalent to the price of the defective product will be paid to the customer as compensation for damages and the balance of each account.

 

ARTICLE 12 / FINAL PROVISIONS

12.1

LA FARMACIA reserves the right to modify these general conditions at any time. The changes come into force with their publication on PHARMACOLLECT. It is up to the customer, when connecting to PHARMACOLLECT, to review any changes to these general conditions.

12.2

The possible nullity of one or more provisions does not in any way compromise the validity of the other provisions.

12.3

These general conditions are governed by Swiss law. The registered office is at Farmacia Viganello.